Specjalne potrzeby edukacyjne w praktyce pedagogicznej. Wybrane obszary i rozwiązania
Adam Marszałek
„Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika”.
dr hab. Izabela Bieńkowska, prof. PŚ
„Struktura pracy jest logiczna i dobrze przemyślana. Autorki w rozdziałach, w których omawiają specjalne potrzeby edukacyjne, zachowały pewien schemat prezentacji treści. Mianowicie wychodzą od omawianego pojęcia, dokonują analizy symptomów specyficznych, ale także wtórnych czy błędnie utożsamianych z danym zaburzeniem, następnie diagnozują, by wreszcie przedstawić system wsparcia i kwestie dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów. Dzięki takiemu uporządkowaniu Autorkom udało się ukazać nie tylko specyficzny i zarazem interdyscyplinarny charakter przedmiotu swych dociekań, ale także szereg zawiłości i praktycznych wyzwań z nim związanych”.
dr hab. Aleksandra Tłuściak-Deliowska, prof. APS
dr hab. Izabela Bieńkowska, prof. PŚ
„Struktura pracy jest logiczna i dobrze przemyślana. Autorki w rozdziałach, w których omawiają specjalne potrzeby edukacyjne, zachowały pewien schemat prezentacji treści. Mianowicie wychodzą od omawianego pojęcia, dokonują analizy symptomów specyficznych, ale także wtórnych czy błędnie utożsamianych z danym zaburzeniem, następnie diagnozują, by wreszcie przedstawić system wsparcia i kwestie dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów. Dzięki takiemu uporządkowaniu Autorkom udało się ukazać nie tylko specyficzny i zarazem interdyscyplinarny charakter przedmiotu swych dociekań, ale także szereg zawiłości i praktycznych wyzwań z nim związanych”.
dr hab. Aleksandra Tłuściak-Deliowska, prof. APS
Szczegóły
Tytuł: Specjalne potrzeby edukacyjne w praktyce pedagogicznej. Wybrane obszary i rozwiązaniaAutor: Renata Gardian-Miałkowska, Ewa Weremczuk, Małgorzata Przybysz-Zaremba
Wydawnictwo: Adam Marszałek
ISBN: 9788381803021
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 227
Oprawa: miękka