Prezentowana książka stanowi podsumowanie badań i analiz Autora dotyczących pedagogicznych i kulturowych kontekstów funkcjonowania - żyjących w krajach wysokorozwiniętych - mniejszości etnicznych i rasowych. Autor próbuje określić warunki kształtowania tożsamości jednostek i grup etnicznych żyjących w sytuacji "różnicy" i "odmienności".
Część pierwsza publikacji zawiera rozważania dotyczące "globalnego wielokulturowego świata". W części drugiej przedstawiono teoretyczne koncepcje i podejścia rozwijające się w ramach edukacji wielokulturowej. Część trzecia poświęcona jest studiom przypadków. W ostatniej części Autor przedstawił własną propozycję odnoszącą się do edukacji wielokulturowej na tle zmieniających się warunków kulturowych w "globalnym świecie".
Część pierwsza publikacji zawiera rozważania dotyczące "globalnego wielokulturowego świata". W części drugiej przedstawiono teoretyczne koncepcje i podejścia rozwijające się w ramach edukacji wielokulturowej. Część trzecia poświęcona jest studiom przypadków. W ostatniej części Autor przedstawił własną propozycję odnoszącą się do edukacji wielokulturowej na tle zmieniających się warunków kulturowych w "globalnym świecie".
Szczegóły
Tytuł: Teoria i praktyka edukacji wielokulturowejAutor: Zbyszko Melosik
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788373089235
Języki: polski
Rok wydania: 2007
Ilość stron: 410
Format: 16.2x23.2cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.638 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Tożsamość i obywatelstwo w społeczeństwie wielokulturowym
Wydawnictwo Naukowe PWN
Miłość na odległość
Formy życia w epoce globalnej.
Formy życia w epoce globalnej.
Wydawnictwo Naukowe PWN
Kompetencje międzykulturowe jako kapitał społeczności wielokulturowych
ŻAK Wydawnictwo Akademickie
Europa
Burzliwy i potężny kontynent
Burzliwy i potężny kontynent
Wydawnictwo Naukowe PWN
W pułapce wielokulturowości
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Edukacja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego