Oto klasyczne dzieło Michaela E. Portera. Wynosi nas wysoko ponad horyzont znanych od lat wymiarów konkurencyjności tak, że wyraźniej dostrzegamy, dlaczego jedne firmy stają się wschodzącymi gwiazdami swoich sektorów, a inne spadają z rynkowego firmamentu.
Tworząc biznesplany, plany strategiczne i plany marketingowe, używamy narzędzi stworzonych przez Michaela E. Portera, nawet jeśli o tym nie wiemy. Pięć sił Portera, konkurencyjność i łańcuch wartości to tylko niektóre z pojęć, które Porter zaproponował, a świat zaakceptował i zastosował. Czas usystematyzować tę wiedzę i używać jej bardziej świadomie.
Jeśli światowa literatura ekonomiczna stworzyła wiedzę przekładającą się na rzeczywiste wyniki finansowe firm i tempo wzrostu gospodarczego państw, to dzieła Portera są jej częścią.
Główne zagadnienia omawiane w tej książce to:
* teoria gier w decyzjach strategicznych firm,
* techniki odczytywania sygnałów rynkowych,
* tworzenie map strategicznych sektorów gospodarki,
* analiza firm i sektorów w różnych fazach dojrzewania,
* warianty strategiczne firm w zależności od warunków w sektorze,
* prognozowanie kosztów i korzyści posunięć strategicznych firmy.
Szczegóły
Tytuł: Strategia konkurencjiPodtytuł: Metody analizy sektorów i konkurentów
Autor: Porter Michael E.
Wydawnictwo: MT Biznes
Seria: ZŁOTA KOLEKCJA
ISBN: 9788362195787
Tytuł oryginału: COMPETITIVE STRATEGY
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Ehrlich Andrzej
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 460
Format: 16.5x24.0cm
Oprawa: Twarda z obwolutą
Waga: 1.03 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Makroekonomia
PWE
Ekonometria i badania operacyjne
Podręcznik dla studiów licencjackich
Podręcznik dla studiów licencjackich
Wydawnictwo Naukowe PWN
Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania Tom 2
Systemy Business Intelligence
Systemy Business Intelligence
Wydawnictwo Naukowe PWN
Zarządzanie wiedzą
Wolters Kluwer
Kabała pieniędzy
Helion
Podstawy inżynierii finansowej
Wolters Kluwer