Quo vaditis?
Interdyscyplinarne horyzonty nauk o mediach

Aspra

  • Rok wydania: 2012
  • Format: 16.6x23.6
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
51,50 PLN
Nasza cena
46,81 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 32,22 zł



Tom 17. serii Media początku XXI wieku wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Książka Quo vaditis Interdyscyplinarne horyzonty nauk o mediach odpowiada przede wszystkim na pytanie o perspektywy nowej-starej dyscypliny naukowej nauki o mediach. Nie ulega wątpliwości, iż jest istotnym przyczynkiem do budowania tożsamości polskiego medioznawstwa. Ponadto skłania do integracji środowisko badaczy mediów, pochodzących przecież z różnych dyscyplin naukowych. Najważniejsze jednak jest to, iż niniejsze wydawnictwo stanowi ważny krok w drodze ku dookreśleniu terminologicznych, metodologicznych oraz teoretycznych podstaw nauk o mediach. A przecież to właśnie one stanowią o autonomiczności każdej dyscypliny naukowej. prof. dr hab. Marek Jabłonowski (Uniwersytet Warszawski) Zebrane w tomie teksty łączy silne powiązanie refleksji teoretycznej nad mediami masowymi z praktyką badawczą, różni zaś odwoływanie się do odmiennych perspektyw i dyscyplin naukowych. Autorzy skupiają uwagę na zagadnienia silnie zakorzenionych w nauce, np. pamięci kulturowej, konstruowaniu narracji czy psychologii perswazji, ale też podejmują zagadnienia zupełnie nowe, takie jak lokowanie produktu czy dziennikarstwo hybrydowe. Publikowane teksty dowodzą, że współczesne medioznawstwo musi rozwijać się w poprzek ustalonych podziałów i dyscyplin naukowych, korzystając z całego dorobku humanistyki i nauk społecznych. Badawcza eksploracja multimedialności wymaga interdyscyplinarnego podejścia. Taka jest i wydaje się, że powinna być logika rozwoju nauk o mediach. prof. dr hab. Maciej Mrozowski (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej)

Szczegóły

Tytuł: Quo vaditis?
Podtytuł: Interdyscyplinarne horyzonty nauk o mediach
Wydawnictwo: Aspra
Seria: Media początku XXI wieku
ISBN: 9788375453904
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 310
Format: 16.6x23.6
Oprawa: Miękka
Waga: 0.47 kg
Redakcja: Gackowski Tomasz

Recenzje