Mimo świetnych tradycji innych krajów europejskich (International Peace Research Institute w Sztokholmie, galtungowski Peace Research Institute w Oslo, Peace Research Association z siedzibą w Londynie), wątki badań nad pokojem oraz wychowania dla pokoju były stosunkowo słabo artykułowane na gruncie polskim i praktycznie są nieobecne w polskiej myśli pedagogicznej XXI wieku. Z tym większym uznaniem należy zatem powitać inicjatywę Krystyny M. Błeszyńskiej mającą na celu przywrócenie ich i odczytanie w nowym kontekście pedagogicznym, jakim jest edukacja międzykulturowa. Zamierzenie, którego owocem jest między innymi niniejsze opracowanie. (prof. dr hab. Lech W. Zacher)
Książka ta wpisuje się wyraźnie w aktualny klimat kultury naznaczony rozchwianiem - do niedawana wydawało się oczywistych - fundamentów demokratycznego bezpieczeństwa w wielu krajach Unii Europejskiej, a zwłaszcza w Polsce. Nie bez przyczyny współcześnie w środowisku teoretyków i badaczy społecznych intensyfikuje się debata dotycząca wychowania do pokoju, zagrożeń pokoju czy konieczności wzmocnienia prodemokratycznych dyspozycji obywatelskich - solidarności, etyki troski o innych, kultywowania krzepiących więzi w środowiskach lokalnych, krytycznej partycypacji w środowisku tradycyjnych i nowych mediów (umiejętności demaskowania zmanipulowanych czy propagandowych treści), etyczności nieskrepowanego komunikowania się w internecie (powstrzymanie mowy nienawiści itp.). [...] Związani z domenami szeroko pojętej międzykulturowości czy wielokulturowości (oba pojęcia nabrały w ostatnich miesiącach w Polsce wyjątkowo negatywnego znaczenia dzięki umacnianiu się populistycznych nastrojów) podejmują i porządkują tę dyskusję z pozycji akademickich. (prof. dr hab. Lucyna Kopciewicz)
Książka ta wpisuje się wyraźnie w aktualny klimat kultury naznaczony rozchwianiem - do niedawana wydawało się oczywistych - fundamentów demokratycznego bezpieczeństwa w wielu krajach Unii Europejskiej, a zwłaszcza w Polsce. Nie bez przyczyny współcześnie w środowisku teoretyków i badaczy społecznych intensyfikuje się debata dotycząca wychowania do pokoju, zagrożeń pokoju czy konieczności wzmocnienia prodemokratycznych dyspozycji obywatelskich - solidarności, etyki troski o innych, kultywowania krzepiących więzi w środowiskach lokalnych, krytycznej partycypacji w środowisku tradycyjnych i nowych mediów (umiejętności demaskowania zmanipulowanych czy propagandowych treści), etyczności nieskrepowanego komunikowania się w internecie (powstrzymanie mowy nienawiści itp.). [...] Związani z domenami szeroko pojętej międzykulturowości czy wielokulturowości (oba pojęcia nabrały w ostatnich miesiącach w Polsce wyjątkowo negatywnego znaczenia dzięki umacnianiu się populistycznych nastrojów) podejmują i porządkują tę dyskusję z pozycji akademickich. (prof. dr hab. Lucyna Kopciewicz)
Szczegóły
Tytuł: Edukacja międzykulturowa jako czynnik rozwoju kultury pokojuWydawnictwo: Katedra Wydawnictwo Naukowe
ISBN: 9788363434434
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 596
Format: 12,2x19,4 cm
Oprawa: Miękka
Redakcja: Błeszyńska Krystyna
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Tożsamość i obywatelstwo w społeczeństwie wielokulturowym
Wydawnictwo Naukowe PWN
Miłość na odległość
Formy życia w epoce globalnej.
Formy życia w epoce globalnej.
Wydawnictwo Naukowe PWN
Kompetencje międzykulturowe jako kapitał społeczności wielokulturowych
ŻAK Wydawnictwo Akademickie
Europa
Burzliwy i potężny kontynent
Burzliwy i potężny kontynent
Wydawnictwo Naukowe PWN
W pułapce wielokulturowości
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Edukacja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego